• Deň otvorených dverí

• Dňa 27. 11. 2014 sa na SSOŠ Animus v Nitre uskutočnil Deň otvorených dverí. Zúčastnilo sa ho veľké množstvo žiakov deviateho ročníka zo základných škôl z celého nitrianskeho okresu, ale mali sme tu aj zástupcov z okresov Levice, Topoľčany, Zlaté Moravce a Nové Zámky. Prekvapila nás aj vysoká účasť rodičov, ktorí sa zaujímali o možnosti štúdia svojich detí. V rámci prezentácie sa predstavili všetky študijné odbory a vyučovacie jazyky, ktoré si pre žiakov pripravili viacero aktivít a snažili sa žiakom priblížiť konkrétny predmet zážitkovou formou vyučovania.

Traja náhodne vylosovaní deviataci dostanú knižnú odmenu, ktorá bude doručená jednotlivým žiakov na ich základnú školu.

výhercovia:

Simona Juhosová, ZŠ Nábrežie mládeže, Nitra

Vanesa Kohuláková, V. ZŠ Saratovská 43, Levice

Dominik Somor, ZŠ Levická, Vráble 903

V rámci dňa otvorených dverí sa uskutočnila tombola o hodnotné ceny. Z týchto cien sa môžu tešiť:

1. cena - tablet - Adam Štuller, 2. ZŠ Levice

2. cena - USB kľúč - R. Baláži, ZŠ kráľa Svätopluka

3. cena - slúchadlá - Filip Rapsa, ZŠ Veľký Lapáš

4. cena - slúchladlá - M. Záhorský, ZŠ Záborského

5. cena - sada pier - Dominik Zaujec, ZŠ Škultétyho, Topoľčany

výhercovia týchto cien sa musia preukázať kalendárom s výherným číslom a môžu pre ne zastaviť u zást. riaditeľa školy v budove SSOŠ Animus v čase od 8:00 do 14:00 hod., najneskôr do 5.12.2014. V prípade neprevzatia cien budú vylosovaní noví výhercovia, ktorých mená budú uverejnené na internetovej stránke SSOŠ Animus 8. 12. 2014.

Ďakujeme za Vašu účasť a veríme, že sa Vám na našej škole páčilo. Tešíme sa na Vás v ďalšom školskom roku.

Fotogalériu nájdete TU

• Navždy sa zachová, v pamäti stužková...

•  ... to sú slová známej slovenskej piesne, ktoré v sebe skrývajú naozaj veľkú životnú pravdu. Stužková znamená istý prelom, istý krok, ktorý nám dáva jasne najavo, že detské časy máme za sebou a realita dospelosti sa nezadržateľne blíži.

V piatok 14. 11. 2014  sa študenti Súkromnej strednej odbornej školy Animus Nitra zúčastnili na slávnostnom podujatí odovzdávania zelených stužiek. Celá atmosféra stužkovej slávnosti bola vynikajúca, plná zábavy, dojatia, potleskov uznania a splnených snov.

• Imatrikulácie

• Tak ako to už býva zvykom aj tento rok sa na našej škole odohralo „ predstavenie „ s názvom Imatrikulácie

Konali sa dňa 29.októbra 2014 pod záštitou 3.A, 3.B a 3.C triedy.

Všetci spoluúčastníci si  v tento deň prišli na svoje. Od vystrašených prváčikov triedy 1.A, 1.B, až po učiteľský zbor na čele s pani  riaditeľkou a s pánom zástupcom.

Začalo sa tradične predstavením kráľov cestovného ruchu a informatiky a veselo sa prešlo priamo k najzaujímavejšej časti, a to k samotnému prijatiu nových študentov do „ cechu študentského,,. Potom sa pokračovalo zábavnými súťažami, kde trieda 1.B vyhrala sladkú odmenu v podobe torty.

Viac fotografií nájdete TU

• Rodičovské združenie

• Dňa 18. 11. 2014 sa uskutoční konzultačné rodičovské združenie v budove školy SSOŠ Animus Nitre na Levickej ceste 40 v Nitre od 14,30 do 16,00 hod. (témy – štvrťročná klasifikácia, dochádzka, neskoré príchody)

• Naši hokejbalisti na výbornom druhom mieste

• V piatok dňa 4.11.2014 sa konal medziškolský turnaj v hokejbale v Mojmírovciach. Žiaci našej školy sa aktívne zapojili do podujatia. Tím bol zložený zo študentov prvého až tretieho ročníka pod vedením Mgr. Tomáša Žilku. Turnaja sa zúčastnilo 12 škôl. Turnaj mal vysokú úroveň, o čom svedčili aj vyrovnané výsledky a fakt, že víťaz zápasu sa nedal dopredu predpovedať. Po výborných výkonoch naši žiaci obsadili pekné 2 miesto

Naši hokejbalisti na výbornom druhom mieste - Obrázok 1         Naši hokejbalisti na výbornom druhom mieste - Obrázok 2

Naši hokejbalisti na výbornom druhom mieste - Obrázok 3        Naši hokejbalisti na výbornom druhom mieste - Obrázok 4

• Exkurzia v Bojniciach

• Dňa 2. októbra 2014 sa žiaci 1.A3.C študijného odboru manažment regionálneho cestovného ruchu zúčastnili exkurzie v Bojniciach. Navštívili sme Slovenské národné múzeum zámok Bojnice. Upútal nás veľmi pestrý sprievodcovský výklad. Po prehliadke celého zámku sme navštívili hrobku Jána Františka Pállfyho. Videli sme aj prírodnú travertínovú jaskyňu s priemerom 22 m a výškou 6 m. Nachádzali sme sa 26 metrov pod úrovňou štvrtého nádvoria. Veľký záujem v nás vzbudil krásny majestátny strom, teda lipa kráľa Mateja, pri ktorej sme sa aj odfotili. V popoludňajších hodinách sme sa vrátili domov plní úžasných dojmov z exkurzie.

Exkurzia v Bojniciach - Obrázok 1

• 100. výročie narodenia Alfonza Bednára - beseda v Krajskej knižnici Karola Kmeťka

• Dňa 8. októbra sme si v Krajskej knižnici Karola Kmeťka v Nitre pripomenuli 100 rokov od narodenia významnej literárnej osobnosti Alfonza Bednára. Zamestnanci krajskej knižnice pripravili študentom SSOŠ Animus zaujímavú besedu o živote a tvorbe Alfonza Bednára, súčasťou ktorej bola aj krátka prezentácia o živote spisovateľa, čítanie ukážok z Bednárových diel a taktiež krátke filmové ukážky.

Alfonz Bednár bol slovenský prozaik, scenárista, prekladateľ, redaktor a lektor. Tento všestranne literárne nadaný umelec sa preslávil najmä psychologickým románom Sklený vrch, ktorý má denníkovú podobu. Píše ho hlavná hrdinka Ema Klasová. Literárny život Alfonza Bednára nebol jednoduchý. Za svoje novely a satiry bol skúšaný a postihovaný komunistickou totalitou. Napriek tomu, najmä vďaka svojej odvahe tvoril. Ústrednou témou jeho tvorby bolo Slovenské národné povstanie.

odkaz na reportáž nájdete TU

• Prednáška so sprievodcom cestovnej kancelárie BUBO Travel Agency

• Dňa 07.10.2014 sa v priestoroch našej školy konala prednáška so sprievodcom cestovnej kancelárie BUBO Travel Agency Ing. Arch. Michalom Gajom.

Prednášky sa zúčastnili študenti tretích a štvrtých ročníkov odboru Manažment regionálneho cestovného ruchu.

Prednášajúci našim študentom priblížil prácu sprievodcu cestovného ruchu a previedol ich formou prezentácie  krajinou Sri Lanka, ktorú ako sprievodca navštívil už 8- krát.

Michal Gaj má bohaté sprievodcovské skúsenosti, klientov cestovnej kancelárie BUBO Travel sprevádza na ich cestách už takmer 20 rokov po všetkých kútoch sveta.

Prednáška našich študentov zaujala, čo dosvedčuje a veľký počet otázok smerom k prednášajúcemu.

• Svetový deň turizmu

• Dňa 30.9.2014 sa zúčastnili žiaci 1.A2.B triedy, pod vedením Ing. Tatiany OravcovejMgr. Margity Jedličkovej, študijného odboru Manažment v regionálnom cestovnom ruchuSvetového dňa turizmu, ktorý usporiadala Katedra manažmentu kultúry a turizmu FF UKF v Nitre už deviaty krát. Podujatie  má pripomenúť význam cestovného ruchu.

Zúčastnili sme sa prednášky na tému Nová éra Tatier, ktorú prezentoval generálny riaditeľ  Tatry Mountain Resorts a sprievodného programu. Zapojili sme sa do súťaže o najlepšiu cestovateľskú fotografiu a najvtipnejší zážitok z ciest. Hosťujúcou krajinou tohtoročného Svetového dňa turizmu bolo Mexiko. Mali sme možnosť ochutnať pravú mexickú kávu a vidieť praženie mexického zrna na vlastné oči.

Akcia vzbudila v žiakoch veľký záujem a už sa všetci nevieme dočkať budúco ročného podujatia.

Svetový deň turizmu - Obrázok 1             Svetový deň turizmu - Obrázok 2

• Rodičovské združenie

• Rodičovské združenie sa bude konať dňa 30. 09. 2014 o 15:30 hod. v budove školy na SSOŠ Animus, Levická cesta 40, Nitra

• Slávnostné otvorenie šk. roka 2014/1015

• Slávnostné otvorenie šk. roka 2014/2015 sa uskutoční 2. septembra 2014 o 10:00 hod. na školskom dvore.

• Krásne prežitie letných prázdnin

• Prajeme Vám krásne prežitie letných prázdnin. Vedenie školy a kolektív pedagógov

• Oznam pre maturantov v mimoriadnom septembrovom termíne

• Opravná maturitná skúška v mimoriadnom septembrovom termíne sa bude konať 18. 09. 2014 v budove SSOŠ Animus na Levickej ceste 40 v Nitre. Bližšie informácie a časový harmonogram Vám budú poskytnuté od 02. 09. 2014.

• Služby počas školských prázdnin

• Služby počas školských prázdnin sa budú konať každú stredu od 9:00 do 12:00 hod. v budove SSOŠ Animus na Levickej ceste 40 v Nitre.

• Šiesta správa z Grécka

• Dnešný deň by som opísala takto...bežné vstávanie na raňajky, niektorí si boli zabehať a zacvičiť s učiteľmi a niektorí ešte spali...Behanie pri pláži, drepovanie, výpony. Už to chcem skúsiť aj ja len trošku som lenivá :D... Okolo pol deviatej ráno sme išli pred LIDL, kde nás čakal dvojposchodový autobus s delegátkou z Čiech, s ktorou sme boli aj pri Meteoroch a je veľmi zlatá, obľúbila som si ju. Cesta nebola tak dlhá ako v deň, keď sme išli na Meteory, trvala iba približne hodinku. Keď sme prišli do Thessaloník a vystúpili z autobusu, zaliala nás veľká horúčava, minimálne 35 stupňov. Väčšina sa opáila podľa oblečenia. Máme stráááášne veľa fotiek, rodičia sa majú na čo tešiť, je to tam nádherné, prístav, mesto, veža, ktorá sa niekedy nazývala krvavá (pretože sa v nej konali popravy), ale dnes ju premenovali „biela veža“, aby Grékom nepripomínala hrôzy minulosti ... Pekné okolie a milión obchodov, človek bez orientácie by sa stratil na sto percent, ešteže my nie sme ten prípad. V niektorých obchodoch boli veľmi výhodné ceny a všetci študenti si pokúpili mnoho vecí. Bolo nám tam trošičku dlho, nakoľko rozchod sme mali od jedenástej do pol piatej poobede, ale dalo sa to zvládnuť. Voľný čas sme strávili prechádzkou po meste a musím uznať, že lepšiu zmrzlinu som nikdy nejedla! Mesto bolo krásne, avšak nevedela by som si predstaviť tam žiť, je to tu úplne iné. Zažili sme tu zatiaľ mnoho pekných vecí, popozerali mnoho nových miest, tešíme sa, že sme tu, pretože sa tu už možno nikdy v živote nevrátime a videli sme tým pádom ďalší kúsok sveta. Predavači by nám predali aj seba, niektorí boli ale zlatí a zhovievaví. Bez angličtiny by sme tu ale boli stratení. Dorozumeli sme sa zatiaľ všade. Páni učitelia si kúpili tričká so známymi žltými postavičkami z filmu Já padouch, aby boli rovnakí, vraj aby sme ich spoznali. Bolo to vtipné a myslím, že super nápad. O štvrtej sme sa zhromaždili pri veži a čakali na sa. Spolužiaci prichádzali vytešení ale aj unavení z takého dlhého dňa. Prišla za nami pani delegátka a nastúpili sme do autobusu a znovu nás čakala hodinová cesta pred Lidl. Niektorí si išli ešte rýchlo niečo kúpiť a iní sa tešili do spŕch :D. Boli sme nejakú hodinku a pol na izbe aby sme sa dali do poriadku a išli na večeru. Na večeru sme si povyberali zeleninku ako vždy a dostali sme kuracie mäsko na šťave s cestovinami. Keď sme jedli prišiel za nami taký milý havinko a dali sme mu kostičky tak, aby nás nevidel majiteľ :D. Malinký sa napapal. Znovu sme mali stretnutie o pol ôsmej dole pri recepcii aby nám profesori povedali dokedy máme večierku a čo sa ešte dnes bude diať. Keďže začalo trošku mrholiť a my sme boli unavení väčšina z nás zostala na hoteli. Zatiaľ je to tu všetko o srande, zábave, smiechu, radosti a verím, že ďalšie dni budú ešte lepšie a lepšie..ale naučili sme sa tu aj mnoho nových vecí a spoznali krásy Grécka

• Piata správa z Grécka

• Dnešný deň sme odštartovali krásnym slnečným budíkom a hneď ako sme sa prebudili, všetci sme vedeli, že dnešný deň bude úžasný. Už ráno teplomer ukazoval 28°C, čiže sme všetci vedeli, že dnešný deň nemôže byť nikde inde ako pri čarokrásno mori a neodolateľnej pláži . Rýchlo sme sa všetci vybrali na raňajky, ktoré boli vynikajúce rovnako ako predstava, že už o pár minút sa budeme slniť na už spomínanej pláži a kúpať v mori. Keď už sme boli všetci naraňajkovaní a vychystaní, tak nám už nič nebránilo presunúť sa k moru s našimi úžasnými profesormi. Na pláži sme si to všetci veľmi užívali, niektorí sa opaľovali, iní plávali alebo hrali volejbal, pri ktorom sme si s pánom profesorom Sonnenscheinom a pani profesorkou Guťanovou užili kopec srandy. Čas na pláži letí neuveriteľne rýchlo a my sme si pri toľkej zábave ani nevšimli, že už je čas návratu. V hoteli sme si potom mohli oddýchnuť a nachystať sa na večeru. Niektorí oddychovali, iní sa chystali na vyššie spomenutú večeru, veď predsa všetci chceme večer vyzerať skvele. Po výbornej večeri sme si dali stretko s našimi profesormi, kde sme zhrnuli včerajši deň a povedali si, čo nás čaká zajtra. A poviem vám, zajtrajšok bude úžasný, čaká nás totiž výlet do Thessaloník, kde budeme môcť hlavne nakupovať, ale nebudeme predbiehať, veď aj tak sa všetko dozviete včas.

Poézia v Parálii nám prekvitá a k včerajšej básni sa nám objavila ďalšia, tentoraz v podaní Christophera Kutku z 1. D.

Pani profesorka Guťanová

Som rád, že ste tu so mnou na tomto svete,

že sme sa tu stretli na spoločnej ceste,

ste malá, ale nebezpečná keď tasíte päste

a to všetko preto, lebo máte srdce na správnom mieste.

Viem, nie je to so mnou niekedy ľahké,

a že sme občas povedzme na nože,

no boli tu aj chvíle sladké,

keď povieme si Pane Bože.

A preto Vám ďakujem za Váš prístup,

že nemám domov cestu istú,

a keď prihliadnete k tomuto listu,

tak Vám organizumus nespraví cystu.

S láskou Christopher Kutka

• Štvrtá správa z Grécka

• Náš štvrtý deň sa začal hneď skoro ráno. Odchod bol o 6:20, preto mali niektorí problém vstať. V jedálni sme dostali balíčky s raňajkami, ktoré sme si zobrali so sebou. Naša cesta viedla do kostola Veľkej Paraskevy. Tam sme si pozreli kostol a studničku so svätenou liečivou vodou. Druhá zastávka bola kávičková. Najedli sme sa a pokračovali ďalej na kláštory Meteora, na ktoré viedla cesta cez mesto Larisa, o ktorom nás bližšie oboznámila naša sprievodkyňa. Pod kláštormi sme sa zastavili v obchode so suvenírmi, kde sa ručne vyrábajú obrazy svätých - ikony. Autobus nás ďalej zaviezol do najvyššieho mužského kláštora. Ženy sa museli povinne zahaliť do dlhých sukní. V kláštore sme mali grécku sprievodkyňu a naša delegátka nám jej výklad prekladala. Obzreli sme si celý kláštor, okrem iného aj lebky zosnulých mníchov. Z tohto miesta  máme veľmi pekné zážitky, pretože bol odtiaľ krásny výhľad na okolité skaly - meteora. Neskôr sme sa presunuli nižšie a kto mal záujem, mohol si pozrieť aj ženský kláštor. Z toho bol taktiež nádherný výhľad. Naša cesta smerovala už na hotel, ale zastavili sme sa ešte na obed. Niektorí sa zastavili v reštaurácii na grécke špeciality, iní mali vlastné jedlo. Potom nás čakala ešte dvojhodinová cesta na hotel, ktorú sme skoro všetci prespali. Po príchode sme niektorí išli ešte do blízkych potravín a potom na hotel, kde sme si oddýchli po náročnom dni. Na večeru sme mali mäso na šťave s ryžou. Po večeri sme mali ako každý deň stretnutie a profesori nám oznámili čas večierky. Väčšina sa pobrala ešte na pešiu zónu do stánkov alebo prejsť sa po okolí. Čaká nás tu ešte niekoľko slnečných dní, ktoré si plánujeme užiť naplno. A to je z dnes asi všetko je nám tu super a môžete nám všetci závidieť.

Fotogaléria s novými fotkami TU

• Tretia správa z Grécka

• Tretí deň v Grécku dopadol nasledovne: ráno o ôsmej hodine sme zišli na raňajky, ktoré boli také isté ako v iné dni...ale nesťažujeme sa. O pol deviatej sme sa premiestnili na parkovisko pred Lidl, kde nás čakala sprievodkyňa a luxusný poschodový autobus. Našou prvou zastávkou boli Diove vodopády, kde sa podľa gréckej mytológie Zeus stretával so svojimi milenkami. Cesta k vodopádom viedla krásnou gréckou prírodou. Neskôr sme dostali rozchod, aby sme si poobzerali okolie.. a pokračovali sme ďalej! Nasadli sme do autobusu, ktorý nás doviezol do Kláštoru sv. Dionýza (spomínaný mních pochádzal z kláštora Mateora, ktorý navštívime zajtra). Poslednou zastávkou bol bájny vrch Olymp, sídlo bohov, na ktorý viedla kľukatá cesta. Výhľad na okolie bol nádherný. Po ceste domov mnohých premohla únava a zaspali v autobuse. Keď sme sa vrátili naspäť do Parálie, zastihla nás nečakaná búrka a museli sme utekať do hotela, aby sme nezmokli. Keďže po zvyšok dňa bolo zamračené, na pláž sme nešli. Niektorí z nás zostali oddychovať na hoteli, iní sa vybrali prejsť na nákupy do mesta. Po večeri sme sa išli prejsť na pláž a páni profesori nám pripravili vedomostný kvíz, v ktorom sme si preverili naše poznatky. Víťazi (Christopher Kutka, Adam Repáň, Jakub Rusov) dostali sladkú odmenu. Ale týmto večer ešte neskončil, po vyhodnotení kvízu nás čakal bonbónik v podobe básne, ktorú zložila Nikol Šišková pre pána profesora Žilku (báseň s názvom Vyznanie si môžete prečítať v nasledujúcich riadkoch).

Milovaný profko pán Žilka

Prečo ma život stále len skúša?

Prečo som taká hlúpa?

Zostala som nešťastná,

zase som naletela na krásne slová,

že ma naučíte hrať volejbal,

no vy ste ma len klamal.

Prečo pochybujete o tom, či vás mám rada?

A preto sa teraz cítim sama.

Ste môj životný sen,

pri sebe vás mať chcem.

Patrím do vášho háremu žien,

no vašou jedinou byť chcem.

Už nikdy vás nesklamem,

to vám zo srdca sľubujem.

Vy ste ma len zle pochopili

a takto ste ma vytrestali.

Toto berte v rámci srandy,

to naozaj nemáte v sebe kúsok hanby?

Od milovanej žiačky Nikol :)

Ale už je najvyšší čas ísť spať, lebo zajtra odchádzame o šiestej ráno do kláštorov Meteora.

Foto nájdete TU

• Druhá správa z Grécka

• Ahojte. Na dnešok len tak niekto nezabudne. Prečo ? ... K tomu sa dostaneme.

Hneď ráno po raňajkách sme sa vybrali na pláž, kde nám naši profesori oznámili, že sa bude konať turnaj vo volejbale. Niektorí túto správu nepriali veľmi pozitívne, keďže sme ležali na slnku, ktoré nás unavilo. Ale s postupom času aj únava opadla. Hru sme si všetci veľmi užili a ako už spomínané prekvapenie pre nás bolo to, že sme dostali aj ceny. Niekto dostal hrnček, iný zas sviečku a rôzne iné drobnosti, ktoré nám len zdvihli na záver únavného dňa náladu. Musím spomenúť, že ceny sa rozdávali po večeri, ktorá bola podľa môjho názoru „výborná“. Ale pri prehĺtaní sa vám nesmelo dostať nič na jazyk.

No nič. Táto dnešná správa končí, pretože sme po spomínanom turnaji vyčerpaní. Niekto možno zbehne ešte večer na pizzu a niekto bude tráviť večer oddychom na izbe. Na zajtra máme plne nabitý program, ale to si už necháme ako prekvapenie pre vás na zajtra.

S pozdravom: Plavecký výcvik, Grécko 2014

A ešte výsledky plážového volejbalu:

tím Tomáša Sonnenscheina – tím Tomáša Žilku 2:0

tím Tomáša Sonnenscheina – tím Ivany Guťanovej 2:1

tím Ivany Guťanovej – tím Tomáša Žilku 2:1

1. miesto: tím Tomáša Sonnenscheina – Julka, Simona, Vanessa, Jessica, Danielka, Noémi, Ildikó, Tomáš S.

2. miesto: tím Ivany Guťanovej – Lucia, Bianka, Laura, Jakub, Adam, Christopher, Ivana

3. miesto: tím Tomáša Žilka – Andrea, Veronika, Peťa, Alenka, Nika, Karin, Barbora, Dominika, Tomáš Ž.

Sláva víťazom (a chutná večera) a česť porazeným!!!