• Výsledky prijímacích skúšok - externé štúdium

• Výsledky prijímacích skúšok pre externé štúdium nájdete v prílohe:
            Externe__studium_vyhodnotenie_-_23.6.2015.docx

2. termín prijímacieho konanie pre uchádzačov o externú formu štúdia je 20.8.2015 o 9:00 hod. v budove školy na SSOŠ Animus v Nitre.

• Výsledky prijímacích skúšok - 3. termín

• V prílohe nájdete výsledky prijímacích skúšok zo 16.6. 2015 - 3. termín

3.termin_PS_16.6.docx

• Odborná exkurzia v Taliansku

• V sobotu ráno sme dorazili do mesta  Lignano Sabbiadoro. Hodinu sme čakali na vyprázdnenie izieb. Ubytovali sme sa, doobeda sme oddychovali a potom sme si išli obzrieť pláž. More bolo chladné, ale po dlhej ceste autobusom nám všetkým dobre padlo. Večer sme sa išli prejsť na pešiu zónu, kde sme ochutnali výbornú  taliansku zmrzlinu. V nedeľu sme strávili celý deň na pláži, kde sme si oddýchli na lehátkach. Večera bola výborná, všetci sme sa poriadne najedli a išli von na večernú prechádzku do prístavu.   Na ďalší deň hneď po raňajkách nás vyzdvihli taxíky, ktoré nás odviezli na trhy do centra Lignana, kde sme boli až doobeda. Prezreli a kúpili sme si rôzne oblečenie, magnetky a iné suveníry. Na obed sme sa vrátili späť na ubytovňu. P. profesorky a profesori pre nás pripravili chutný obed a hneď potom, ako sme sa najedli, sme išli na pláž k moru, kde sme pobudli až do 18-tej hodiny. Po krátkej prestávke na to, aby sme sa „dali dokopy“ sme išli na večeru a po večeri sme mali voľný program. V utorok sme išli na pláž, kde sme boli do 12.00 hod.,  potom sme sa presunuli na ubytovňu, aby sme sa najedli a urobili si menšiu pauzu. Keď sme si oddýchli, tak sme sa vrátili späť na pláž, kde sme už ostali až do večera. Všetci sme sa výborne zabávali pri hraní volejbalu, či iba obyčajnom hádzaní si lopty vo vode. Okolo 18.00 hod.  sme sa navečerali a celí natešení vybehli v rámci večerného rozchodu do mesta, či už na nákupy alebo na našu mimoriadne obľúbenú Wifi. Škoda, že sme nemali Wifi priamo na ubytovni, lebo takto sme v meste  postávali tam, kde sa dala chytiť, aj tak niekedy nešla tak ako by sme si priali. Dnešná streda začala rovnako ako uplynulé dni. Ráno sme sa naraňajkovali a vybrali sme sa do prístavu, kde nás už čakala loď, ktorá nás odviezla na Mušličkový ostrov. Cesta  loďou bola pre nás všetkých nezabudnuteľná. Po hodinovej ceste loďou cez Merano sme sa konečne dostali na už spomínaný Mušličkový ostrov. Celý ostrov sme si dopodrobna obzreli, nazbierali si pár mušličiek a následne sme sa vrátili na loď. Na lodi nás už čakal kapitán aj s personálom a spestril nám náš výlet spevom a hrou na gitare. Následne  sme sa doplavili späť do prístavu v Lignane. Z prístavu sme sa  hladní a unavení  vracali späť na ubytovňu, kde sme ubytovaní. Nedočkavo sme čakali na večeru, ktorá bola výborná. Po večeri sme už mali rozchod, kde väčšina z nás sa vybrala do mesta kúpiť nejaké suveníry. Dnešný deň bol pre nás únavný a ten nasledujúci bude taktiež, keďže sa chystáme na ďalší výlet. Vo štvrtok sme navštívili mesto CAORLE. Skoro ráno sme sa naraňajkovali. Pred vedľajším hotelom nás čakal náš autobus, ktorým sme išli do mesta Caorle. V Caorle sme boli pozrieť historický  kostolík na konci promenády na pobreží  . Každý sme si tam zapálili sviečku a zaželali naše tajné priania. Následne sme si prezreli historickú časť rybárskeho mesta. Potom sme mali 2 hodinový rozchod, kde sme si mohli kúpiť suveníry a iné veci. Potom sme sa vrátili autobusom naspať do Lignana. Oddýchli  sme si, a poobede sme všetci išli na pláž kde sme sa kúpali a opaľovali. Po návrate z pláže nás čakala večera a po večeri sme mali zasa rozchod a išli sa osviežiť do mesta.  Dnešný deň začal raňajkami a odchodom na pláž. Na pláži mnohí z nás unavení z predchádzajúcich dní mnohí pospali. Po hodine sme ale ožili, a venovali sa kúpaniu, športovým hrám. Niektorí z nás strávili čas na vodných bicykloch a loďkách. Večer sme sa unavení ešte vybrali do mesta dokúpiť posledné darčeky. Večer sme sa pred odchodom do mesta zbalili a upratali ubytovňu. Dnes sme stávali už o 6,00 hod. museli sme hneď ráno odovzdať izby. Následne sme sa naraňajkovali a odišli na pláž, kde sme strávili čas do odchodu. Odchod  z Lignana bol o 17,30 hod. a v skorých ranných hodinách sme dorazili do Nitry.

Fotogalériu nájdete TU

• Prijímacie skúšky na externé štúdium

• Prijímacie skúšky na externé štúdium sa budú konať 23. 06. 2015 od 9:00 hod. v budove školy SSOŠ Animus na Levickej ceste 40, 949 01 Nitra.

• 3. termín prijímacích skúšok

• Prijímacie skúšky do prvého ročníka sa uskutočnia 16. 06. 2015 od 8,00 hod. v budove školy SSOŠ Animus na Levickej este 40, 949 01 Nitra.

• Prvá správa z Talianska

• Dnes 30. 05. 2015 sme konečne dorazili do Talianska, do vila Alpi. Na ubytovňu sme prišli okolo 7.30h ráno. O 8.00 h sme si rozdelili izby a ubytovali sa. Do 12h sme mali voľno, počas ktorého sme si povybaľovali veci a zabývali sa na svojich izbách. O 12h sme sa presunuli na pláž k moru, kde sme niektorí boli až do 17h. Ďalej v našom dennom harmonograme nasledovalo stretnutie všetkych študentov a pedagogov ohľadom org. info. o pobyte. O 18h sme išli na večeru. Mali sme vajičkovu polievku a segedínsky guláš. Po večeri sme dostali rozhod na pešej zóne až do 23h. Následne sme mali večierku.
            Zapisala žiačka 2.B Simona Čentéšová

• Oznam pre záujemcov o externé (dištančné) štúdium

• Upozorňujeme všetkých záujemcov o externé (dištančné) štúdium na SSOŠ Animus v šk. roku 2015/16, že je potrebné si podať žiadosť o externé štúdium s jednotlivými prílohami do 31.5.2015.  Túto nájdete v záložke dokumenty na stiahnutie. Upozornenie sa týka záujemcov, ktorí danú žiadosť ešte nepodali.

• Exkurzia v hoteli Mikado

• Dňa 15.5.2015 sa konala odborná exkurzia v rámci odborného predmetu hotelový manažment.Túto možnosť mali študenti 3.C triedy odbor Manažment regionálneho cestovného ruchu. Hotelom ich sprevádzal manažer hotela p.P.Rutkovský .Študenti mali možnosť vidieť ubytovacie,stravovacie,kongresové a wellnes priestory hotela Mikado. Ďakujeme pani Ing.A.Labošovej za príjemné chvíle v tomto luxusnom srdci mesta.

Viac fotografií nájdete TU

• Rozlúčka so žiakmi štvrtého ročníka

• Vo štvrtok 7. mája sme sa rozlúčili s našimi štvrtákmi. Po štyroch rokoch štúdia a čerpania vedomostí nastal čas zužitkovať svoje schopnosti na maturitných skúškach. Po slávnostnom príhovore pani riaditeľky PaedDr. Zlatici Nagyovej štvrtáci dostali koncoročné vysvedčenia a pobrali sa na akademický týždeň, počas ktorého si doplnia posledné detaily mozaiky svojich vedomostí. Všetci sa tešíme na maturitný týždeň, kedy nám ich odprezentujú. Našim štvrtákom prajeme veľa úspechov a šťastnú ruku pri ťahaní maturitných zadaní.

• V dňoch 29.4.-1.5.2015 sme sa zúčastnili výstavy Mladý tvorca na Agrokomplexe v Nitre. Návštevníkov oslovil predovšetkým náš zaujímavo zdekorovaný žlto-modrý stánok. Mali možnosť spoznať naše študijné odbory, ktoré prezentovali najmä pani učiteľky Mgr. Jedličková a Ing. Oravcová. Návštevníci sa tiež mohli zabaviť na našej zážitkovej strelnici a pozrieť si prácu s priemyselným robotom ABB. V týchto dňoch sme sa všetci príjemne zabavili a urobili našej škole len to najlepšie meno.

fotogalériu nájdete TU

• Deň Zeme

• Deň Zeme je deň venovaný Zemi, ktorý sa každoročne koná 22. apríla. Tento sviatok je ovplyvnený pôvodnými dňami Zeme, ktoré sa konali pri oslavách jarnej rovnodennosti, 21. marca, a oslavovali príchod jari. V modernom poňatí ide o ekologicky motivovaný sviatok, upozorňujúci ľudí na dopady ničenia životného prostredia, a rozvíjajúcu diskusiu o možných riešeniach

História vyhlásenia tohto dňa siaha do roku 1969, keď predovšetkým John McConnell začal  volať po vzniku medzinárodného dňa Zeme a v rámci týchto snáh vytvoril i vlajku Dňa Zeme. Prvý Deň Zeme bol oslávený v San Franciscu. Táto oslava bola pravdepodobne myslená nielen ako ekologicky zameraný sviatok, ale aj ako ľavicovo orientovaný happening bojovníkov proti vojne vo Vietname. Kampaň s týmto sviatkom spojená, si kládla za cieľ preniesť otázku ekológie do politických kruhov. Cieľom bolo zvýšiť energetickú účinnosť, recyklovať odpadky a hľadať obnoviteľné zdroje energie. Táto akcia mala veľký ohlas práve medzi študentmi. Pre prvú oslavu dňa 22. apríla 1970.

Pri príležitosti Dňa Zeme sme zorganizovali prednášku pre žiakov 2. a 3. roč. „Príroda okolo nás“. Prednáška bola spojením poukázania na ekologické problémy prírody, ktoré jej spôsobujeme my ľudia, ale aj na poukázanie toho pekného, čo nám ešte príroda môže ponúknuť. Súčasťou prednášky boli aj zaujímavé informácie z poľovníctva o lesnej zveri.

Táto prednáška bola nevšedná aj tým, že prednášateľom bol náš žiak Martin Gregorič, žiak 2.D, ktorý sa danej téme venuje takmer 10 rokov. K svojej úlohe prednášateľa pristúpil zodpovedne, o čom svedčil aj záujem zo strany ostatných žiakov. Svoju prednášku doplnil o názorné ukážky trofejí poľovníckej zvery.

Na záver sme spoločne skonštatovali, že problém je stále väčšiu rezignáciu nás, ľudí, pokiaľ ide o snahu zapájať sa do riešenia (nielen) environmentálnych problémov. Boli by sme veľmi radi, keby sa nielen pri príležitosti Dňa Zeme ľudia odhodlali aktívne zapájať do riešenia problémov životného prostredia.   Aby sme spoločne mohli dopriať Deň Zeme našej Zemi každý deň.

Viac fotografií nájdete fotogalérii.

• Esej Jána Johanidesa 2015

• 21. apríla 2015 na Mestskom úrade v Šali odovzdali ceny v 5. ročníku súťaže Esej Jána Johanidesa.  Suverénnym víťazom sa stal Filip Varga z gymnázia vo Vrábľoch, ktorý za odmenu o rok pocestuje na medzinárodný knižný festival v talianskej Bologni.

Na slávnostnom odovzdávaní cien, osobnosť Jána Johanidesa priblížila Michaela Jurovská a svojou prednáškou o tajomstvách tvorby publikum zabavil hudobník a spisovateľ Štefan Chrappa alias Pišta Vandal.

Do súťaže Esej Jána Johanidesa 2015 sa zapojilo 28 štátnych i súkromných škôl z Trnavského, Nitrianskeho a Bratislavského samosprávneho kraja a súťažilo v nej 82 žiakov vo veku 15 až 19 rokov. SSOŠ Animus zastupovala Jasmina Salija zo 4.B triedy.

Súťaž, ktorá má za cieľ pripomenutie Johanidesovej tvorby stredoškolským študentom a rozvoj ich tvorivého písania, každoročne vypisuje Literárne informačné centrum, Mesto Šaľa, Úrad Nitrianskeho samosprávneho kraja, Úrad Trnavského samosprávneho kraja a Malokarpatská knižnica v Pezinku.

Ceny

1. cena: Filip Varga (Gymnázium, Vráble)
            2. cena: Henrieta Červenáková (Gymnázium, Golianova, Nitra)
            3. cena: Kristína Oslejová (Gymnázium L. Novomeského, Senica)

• Stredoškolská odborná činnosť - krajské kolo

• Dňa 31.marca 2015 sa uskutočnilo Krajské kolo SOČ, na ktorom nás reprezentovali študentky Nikola Šišková 2.B a Alena Grežová 2.B v súťažnom odbore Ekonomika a riadenie  a Dominika Doležajová 2.B v súťažnom odbore Cestovný ruch, hotelierstvo a gastronómia.

Študentkám gratulujeme za miesta v prvej šestke a k získaniu certifikátu Krajskej prehliadky Stredoškolskej odbornej činnosti.

• Beseda s básnikom Milanom Vincom Částom

• Marec je už tradične plný vynikajúcich akcií, ktoré ponúka naša Mestská knižnica Karola Kmeťka v Nitre. Naši študenti tretích tried sa takejto akcie zúčastnili v stredu 25. 3. 2015. Stretli sa tu na príjemnej a poučnej besede s nitrianskym básnikom Milanom Vincom Částom. Tento milý, príjemný a rozhľadený človek študentom predstavil nielen svoju básnickú tvorbu, ale zaujímavo im  porozprával o svojom neľahkom živote, na ktorý sa v žiadnom prípade nesťažoval, iba konštatoval, že mal v ňom aj pozitívne momenty, ktoré ho vždy posilnili a posunuli ďalej. V rozhovoroch dominovala téma lásky k nám ženám, ktorú vo svojej tvorbe zvečnil.

• Matematický klokan, 23.3.2015

• Medzinárodná matematická súťaž známa ako Matematický klokan sa teší značnej obľube  zo  strany žiakov základných a stredných škôl,  žiakov  SSOŠ Animus Nitra nevynímajúc. Bolo teda vhodné, že vybraní žiaci i našej školy 23. marca 2015 pod vedením PaedDr. Petra Lenčéša  odhodlane  vstúpili  do  zápolenia  s dvomi  tuctami  najrozličnejších matematických úloh. Tieto bez prižmurovania očí preverili kvalitu vedomostí a úroveň logického myslenia našich  odhodlancov,  spomedzi ktorých  mali  svoje  zastúpenie  všetky  štyri  ročníky.  Bez  ohľadu  na  dosiahnuté  výsledky,  ktoré  budú  zverejnené  najneskôr  13.  apríla  2015  na  webovej  stránke  matematickyklokan.sk,  vyjadrujeme  zúčastneným  žiakom  úprimné uznanie za ochotu venovať svoje úsilie kráľovnej prírodných vied.

• Dnešok - štvrtok - 12.3.2015 sa začal ako obyčajne, teda o 7,15 - raňajkami.  Mali sme švédske stoly. Po raňajkách sme sa išli obliecť a nachystať na lyžovanie a o 8,00 sme  nastúpili pred penzión, aby sme počkali na skibus, ten nás tam však  čakal už o 7,45.  Nastúpili sme a vyrazili na svah. Po ceste sme si urobili neočakávanú zastávku pod kopcom, pretože skibus zapadol z dôvodu veľkého množstva snehu, keďže snežilo. Vystúpili sme a prešli sme pár stoviek metrov. Autobus sa rozbehol a na suchej ceste zastal, nastúpili sme. Odviezol nás na zjazdovku. Obuli sme si lyže a išli na vlek. Pre husté sneženie a veľký vietor sme sa odviezli len jednou lanovkou. Lyžovali sme, ale po čase sme prestali, keďže vietor a sneženie začalo byť neúnosné. Išli sme do kaviarne, kde sme strávili pár hodín. Potom sme išli na teplú polievku do neďalekej reštaurácie. Polievka bola cesnaková. Po obede sme sa rozdelili a išli sme lyžovať. Už o 14.hod. sme išli na skibus, pretože už spomenuté počasie bolo veľmi zlé a lyžovaniu neprialo.  Skibus nás odviezol do penziónu, kde sme oddychovali až do večere, teda o 18,00. Na večeru sme mali polievku hrachovo-cesnakovú  druhé sme mali hovädzí tokáň. O 19,00 sme zhodnotili  deň a povedali sme si, čo budeme robiť zajtra, teda v piatok 13.3.2015, čo je posledný deň nášho lyžiarskeho kurzu. Po krátkej debate sme sa rozlúčili. Pobalili sme sa a pripravili  na zajtrajšiu cestu domov. A nakoniec dňa sme si užili poslednú večierku.

• Lyžiarsky výcvik - správa č.2

• Dnešok – streda11.3.2015 sa začala tak ako každý iný deň tu na lyžiarskom kurze. Ráno sme vstali, väčšina okolo 7,00 a o 7,15 sme sa stretli v jedálni. Každý sa mohol naraňajkovať podľa svojej chuti, keďže raňajky boli podávané formou švédskych stolov. Nechýbal čerstvý teplý čaj, ktorý je nevyhnutný  v každom horskom penzióne, ani chlieb, vianočka, cereálie... pre každého sa niečo našlo. Tretí deň po sebe lyžovať dá zabrať aj zdatnejším lyžiarom, tak sme sa dohodli na voľnejšom dni. Obe skupiny sa vydali na Severnú stranu Chopku. Začiatočníci si užívali nenáročnú Bielu púť a skúsení  jazdili po náročnejších svahoch. Počasie bolo ako z rozprávky, tešilo každého lyžiara. Nemohli sme si odpustiť naše obľúbené posedenie pri káve, hlavne čo sa týka začiatočníkov, lebo tých lyžovanie veľmi zmorilo.  O 15,30 sme sa vrátili do penziónu, prezliekli sa do plaviek a o 16,00 nás, tentoraz už pekný nový autobus  zaviezol do neďalekej dediny Bystrá. Navštívili sme tam welness, v ktorom bol bazén, vodné trysky a sauny, kde sme poriadne zrelaxovali a vybláznili sa. Ťažko sa nám opúšťalo toto magické miesto pokoja a harmónie. Tam sme boli do 18,00 a odtiaľ sme odišli späť do penziónu, kde sme sa konečne výborne navečerali po dlhom ale skvelom dni. Po večeri sme si ešte zhodnotili tento deň a išli oddychovať a pomaly spať.

• Lyžiarsky výcvik - správa č.1

• V nedeľu po jarných prázdninách sme sa vybrali na týždeň plný lyžovania a zábavy. O pol piatej sme vyrazili na "cestu smrti", mierne rozpadnutým autobusom, ale dorazili sme úspešne. Ubytovali sme sa v nádhernom penzióne na Táloch. Po tejto náročnej ceste sme boli všetci unavení, tak sme hneď išli spať.

Na druhý deň – v pondelok hneď po raňajkách sme sa vybrali lyžovať na svahy Chopku.  Nasadli sme do skibusu a rýchlo na zjazdovku. Prvé jazdy dolu svahom , hlavne ich kvalita, boli kritériom zaradenia nás do dvoch družstiev. Začiatočníci boli s pani profesorkou Miklovičovou a pokročilí s pánom profesorom Žilkom.

Teraz momentálne to píšem ja ako pokročilý, tak vám napíšem, ako sa nám páčila cesta, ktorou nás viedol pán profesor Žilka. Bola to cesta náročná ale zaujímavá a krásna. Prešli sme toho viac ako sme mali na pláne a videli sme aj krásnu prírodu.

Začiatočníci trénovali na južnej strane Chopku, ktorá bola zaliata slnkom a bolo im tam fajn. Aj sme sa trochu pobavili  - „Pán profesor Žilka  po prvom dni unavený, na konci dňa neudržal rovnováhu a mierne spadol.“Keď sme prišli do apartmánu, čakala nás dobrá večera a chvíľku sme v partii boli na izbách a vybláznení  s dobrým pocitom sme išli spať.

V utorok  sme sa zobudili, dali sme si raňajky  - teplučký  čajík  a znovu sme sa obliekli a išli sme na svah,  tentokrát to bolo už inde a pridali sa ku nám aj niektorí začiatočníci,  čo nás veľmi prekvapilo a potešilo zároveň. Pán profesor nás zaviedol na najvyšší kopec v Jasnej, odkiaľ sme videli Nízke Tatry. Odtiaľ  sme sa spustili na sever a  dostali sme sa úplne dolu,  kde sme si dali osviežujúcu kofolu, ktorá nás povzbudila do ďalšej  jazdy.

V polovici dňa na nás každý deň v legendárnej chate Kosodrevina čakala obedňajšia polievka a rozbalili sme si aj balíček dobrôt, ktoré sme si priniesli so sebou. Občerstvení znovu obúvame lyže a berieme snowboardy a pokračujeme v činnosti, pre ktorú sme tu. Vleky premávajú do 16, 00 hod., a tak  sa rozlúčime so svahom a skibusom sa presúvame do vykúreného penziónu na Táloch, kde nás čaká veľmi príjemný personál s vynikajúcou večerou. So záujmom si pozrieme film – História lyžovania a potom už len večerná hygiena a spánok.

• Dňa 09. marca 2015 /pondelok/ sa konalo na našej škole SSOŠ Animus Nitra školské kolo stredoškolskej odbornej činnosti, ktoré prebiehalo v počítačovej triede, kde sa prezentovali jednotlivé práce za použitia interaktívnej tabule.

Odborná hodnotiaca komisia:

Nikola Šišková 2.B - 2. Miesto, postup   do krajského kola SOČ

Denisa Knížatová 4.A

Nikola Ružičková 4.A

Stredoškolské odborná činnosť - Obrázok 1 Stredoškolské odborná činnosť - Obrázok 2 Stredoškolské odborná činnosť - Obrázok 3

Stredoškolské odborná činnosť - Obrázok 4 Stredoškolské odborná činnosť - Obrázok 5